dinsdag, februari 28, 2006

Paard

Vandaag kwam ik onderweg naar huis een ruiter tegen. Omdat ik uit ervaring al weet dat die beesten ontzettend zenuwachtig worden van velomobielen, was ik al maar vertraagd tot stapvoets. Toch schrok het paard nog zo erg dat het begon te steigeren. Ik ben dan maar volledig gestopt en gelukkig voor de ruiter kwam er geen autoverkeer langs, want hij had het paard niet meteen terug onder controle. Pas toen hij zelf ook stilstond en naar me knikte, heb ik maar terug aangezet en ben ik verdergereden.
Ik heb de indruk dat paarden sneller schrikken als ik met mijn zeiltje rij dan zonder. In de zomer volstaat het meestal van wat te vertragen en te stoppen met trappen om ze niet al te verontrusten. Met zeiltje lijkt dat maar niet te lukken. Mogelijk komt dat omdat als ik mét zeiltje fiets, ze mijn bovenbenen niet kunnen zien, ik weet het ook niet precies .... Het is wel zo dat de FAW een groter instapgat heeft dan de meeste andere velomobielen, dus daar zie je ook meer van de bestuurder dan alleen maar zijn hoofd. Is er een velomobielvriendelijke paardenfluisteraar in de zaal ;-) ?