vrijdag, februari 17, 2006

Nog wat natter ....

Ik heb een hele tijd geleden (moet minstens bijna 2 jaar geleden zijn intussen) de beide wielkasten dichtgekit met siliconen, tenminste, dat dácht ik. Ik ben er nu met verschillende ritten in de regen achtergekomen dat de wielkasten nog steeds lekken en nog geen beetje ook ! Er sijpelt water binnen van helemaal bovenaan en nog van verschillende andere plaatsen, zodat ik uit armoe maar 2 kleine (oude) handdoekjes onderaan heb gelegd om geen plasjes te krijgen. Ook voelde ik daarstraks onderweg naar het werk echt een "streep" water tegen de binnenkant van mijn bovenbil toen het rechter voorwiel schuin in de bocht kwam te staan, via de binnenhoek sproeide het water zo binnen !
Ik weet niet wat ik nog kan doen om de wielkasten volledig waterdicht te maken, maar op zo'n dagen benijd ik de collega's die met kunststoffen velomobielen rijden wel een beetje, want die hebben dat probleem natuurlijk niet ! Ik zal dus nog een tijdje met lekkende wielkasten moeten rijden, tot het wat warmer en droger wordt .... Wat niet wegneemt dat ik daarstraks op de weg terug naar huis ondanks de regen heel wat zin had om een flink stuk om te rijden, omdat het allemaal zo lekker reed (uiteindelijk maar niet gedaan, want moeder de vrouw wist van niks, dus ....). Met baseball pet en zonder bril ging het vandaag zonder problemen, ook al regende het de hele tijd. Wat niet wegneemt dat ik toch ga proberen van een dakje te maken ;-) !