woensdag, februari 15, 2006

Nat, natter, natst

Ik heb vannacht weer gewerkt en terwijl het de hele tijd droog bleef, begon het tegen een uur of 4 natuurlijk weer te regenen. En dat was het nog steeds aan het doen toen ik rond 7u terug naar huis moest fietsen. Ik had mijn baseball pet vergeten, dus moest ik het met mijn skibril en een muts doen. Dat viel eiglijk nog best mee, zolang ik geen tegenliggers had, want door de autolichten kon ik nog maar nauwelijks kon zien waar ik reed. Niet goed bezig dus ....
Het was flink aan het regenen, dus zeiltje volledig gesloten en niet aan mijn mijn normale tempo gereden. Op het jaagpad langs het kanaal lagen vreeslijk veel plassen, dus heel hard heb ik niet gereden. Ik heb al gemerkt dat als ik aan mijn gewone snelheid doorheen plassen rij, ik flink wat spatwater naar binnen krijg door het trapgat. Daarom vertraag ik altijd voor grote plassen, een soort van compromis zeg maar tussen comfort en snelheid (trager maar droger!).

Toen ik van het jaagpad de voormalige spoorlijn opdraaide (vrij scherpe bocht), voelde ik ineens iets nats en glibberigs tussen mijn billen. Bleek er een tak via het trapgat de AW te zijn binnengeschoven. Ik moest stoppen en de tak helemaal door het gat trekken om die er terug uit te kunnen kieperen. Was wel effe schrikken !

Een opstaand ruitje zou bij dit weer ook niet veel helpen, omdat het zo winderig was dat het leek of de regen van alle kanten kwam. Een gesloten kap zoals bvb bij de Quest of de WAW zouden hiervoor mss wel geschikter zijn, maar die blijken bij regenweer ook niet al te best te werken. Ook voel ik er persoonlijk helemaal niks voor om in zo'n gesloten kap te zitten, dat neemt het fiets-gevoel helemaal weg denk ik. Ook zou zo'n dak veels te warm voor me zijn, ik zat vanmorgen ook al flink te puffen bij een gesloten zeiltje ....

Ik voel dan toch nog meer voor een soort van afdakje dat van alle kanten open is (voor de ventilatie), maar toch voldoende bescherming biedt tegen neerslag. Ik ben van plan zaterdag as. naar de vliegerwinkel in Westerhoven te rijden om wat plastic stangetjes te halen en daar ook meteen een dakzeiltje te laten maken (er zit ook een tentmakerij naast de vliegerwinkel). Heb een ideetje om een eenvoudig en makkelijk meeneembaar dakje te construeren, maar daar lees je binnenkort -hopelijk- meer over.

Ook de zijgaten zouden dringend dicht moeten, maar helaas heb ik geen verwarmde garage, zodat ik de AW zolang het dit soort weer is, niet echt droog en warm genoeg krijg om daaraan te kunnen werken. Is iets voor hopelijk heel binnenkort ....