zondag, januari 29, 2006

Verlichting

Ik had terwijl ik in het Midden-Oosten zat, 2 EVERLED's besteld (lang leve het internet !) die ik wilde inbouwen als verlichting. Dit soort ledjes verbruikt maar 1W en geeft een hoop licht, toch stukken meer dan dat ik standaard met de halogeenlampjes had (die elk 5W waren). Ik heb een 6V batterij in mijn FAW en dat wilde ik zo houden, om niet al teveel dingen te moeten veranderen. Het enige probleem was dat de behuizing van de EVERLED's iets dikker zijn dan die van de standaard lampjes. Ook heb ik 2 nieuwe koplampen moeten kopen, dat zijn er uiteindelijk van LUMOTEC geworden. Om de EVERLED's er in kunnen krijgen, is er een hoop geveild en geknipt, maar nu zitten ze erin en doen ze het prima ! De ene koplamp staat afgesteld op een paar meter voor de neus, de andere meer rechtop, zodat die ook gebruikt kan worden om tegenliggers met fel licht te waarschuwen. Ze geven voldoende licht om in het donker op onverlichte jaagpaden en fietspaden te rijden, dus voldoen prima !


Links een gewoon halogeentje, rechts de EVERLED