zondag, oktober 11, 2009

Laatste rit....

Gisteravond was het dan zover : rond 17.40u ben ik voor de laatste keer in de Alleweder gestapt en vertrokken richting Genk. Er stond een flinke bries maar gelukkig was het westenwind dus had ik wind mee. Ondanks de dreigende lucht toch het zeiltje er maar af gelaten, want natuurlijk wilde ik op mijn laatste rit wel met mijn armen comfortabel buiten hangen.

In Arendonk was het jaagpad onderbroken en moest ik een omleiding over een zandweg volgen. Datzelfde herhaalde zich vlak voor knooppunt 345 in de omgeving van Beringen-Mijn, alleen moest je daar naar de andere kant van het kanaal en stond aan de overkant geen omleiding meer aangegeven. Na 2 keer te zijn doodgereden in de industrie had ik de 3e keer wel geluk en kon ik opnieuw langs het water verder. Achterlijk k*tland ! Denk dat ik nog maar eens ga mailen naar de Dienst Scheepvaart ....

Voor de laaste keer op de foto,in de buurt van Kwaadmechelen ....

Afijn, voor de rest helemaal geen problemen. Zoals verwacht reed de Allweder voortreffelijk. Jonathan had me al verwittigd dat ik wel zou merken dat de Alleweder bij de laatste ritten heel lekker zou rijden en dat was ook zo. Ik had onderweg een beetje een dubieus gevoel : beseffen dat je nooit meer met de(ze) Alleweder zult rijden en tegelijkertijd dat er een nieuwe velomobiel in je garage staat. Maar het is niet zo dat ik met spijt in het hart of iets dergelijks om 20.35u in Genk voor Mark z'n huis stopte en de Alleweder overdroeg. Ik heb jaren met plezier met de Alleweder gereden en er in totaal 42.932km mee afgelegd, maar nu is het dus tijd voor iets anders, iets nieuws. Of dat zal bevallen, is nog een beetje afwachten en zal niet meer op deze blog te lezen zijn, hier houdt het na 196 berichten op. Wie geïnteresseerd is naar hoe het verder gaat, kan dat hier verder volgen.

Bij deze bent u bedankt voor uwwaandacht en misschien tot de volgende, doeg !