zaterdag, juli 18, 2009

Flanders Tour 2009

Maandag as. start de Flanders Tour 2009 in Geluveld (vlakbij Ieper). Omdat er nogal wat mensen zijn die van een flink eind daarvandaan komen, is er geregeld dat er al vanaf zondagavond gekampeerd kan worden. En aangezien mijn vrouw en ik deel uitmaken van de organisatie, moeten we daar zondagavond ook aanwezig zijn. Vrouwlief komt met de auto met aanhangwagen om haar Kettwiesel mee te brengen, ik zal dus zelf moeten trappen. Het zal niet meevallen om morgen dat hele eind te gaan fietsen, ik moet vannacht nog gaan werken én het is iets van een 200km ver. Langs de andere kant heb ik de hele dag om in Geluveld te raken, dus ik hoef niet te racen. Aankomen zal méér dan voldoende zijn !

Aanvankelijk was ik van plan om net zoals afgelopen jaar met de Stratus XP te gaan rijden, maar omdat er vrij regenachtig weer wordt voorspeld, er een flinke zuidwestenwind staat én het een flink eind trappen is, ga ik dit jaar toch maar met de Alleweder. Het zal meteen de eerste echte fietsvakantie voor de Alleweder worden, want dat heb ik er nog niet mee gedaan.

Het aantal inschrijvingen voor dit jaar is laag, waar dat precies aan ligt weten we ook niet, maar met een kleine groep rijden heeft ook z'n voordelen en wie weet, is het misschien nog wel leuker ook. Opvallend is wel dat dit jaar slecht 1 landgenoot heeft ingeschreven, al de rest zijn buitenlanders. Op zich maakt dat natuurlijk geen bal uit, het zal alleen mijn Engels en Duits er maar op vooruit doen gaan. Ik kijk er in elk geval wel naar uit om er weer eens een weekje tussenuit te zijn !