woensdag, oktober 07, 2009

Laatste dagen ....

Aangezien zaterdag as. mijn Strada zal worden afgehaald, begint het nu wel écht op te korten met de Alleweder. Nog een paar keer woon/werk verkeer, misschien nog één keer met de Alleweder naar Baarle om melk te halen en dan zaterdagavond mijn laatste rit .... Klinkt een beetje dramatisch, maar dat is het niet echt hoor. Ik moet morgen of overmorgen nog één keer naar Dronten om de zit te gaan passen en dan brengt Jonathan A. hem zaterdag in de loop van de dag voor me mee. 's Avonds rij ik de Alleweder dan zelf naar het Hasseltse, naar z'n nieuwe eigenaar. Dat is iets waar ik op stond : hem zelf voor de deur afleveren.

Ik denk wel dat dat een vreemde rit zal worden : beseffen dat dat inderdaad de allerlaatste keer in de Alleweder zal worden, na al die jaren. Jonathan vroeg me onlangs nog of ik niet zenuwachtig was met het oog op de Strada, maar dat valt eiglijk best mee. Het naderend afscheid van de Alleweder geeft een beetje een tweeledig gevoel : langs de ene kant vind ik het best wel eng om afscheid te (moeten) nemen van een vertrouwde fiets, waar je al de goeie en slechte kanten van kent, langs de andere kant is het een beetje met een bang hart afwachten hoe de nieuwe velomobiel zal zijn. Nu, gelukkig hoef ik me geen zorgen te maken over de zit, aangezien de Strada ook voorzien zal zijn van hetzelfde stoeltje. En voor de rest zal het ook best wel een flinke vooruitgang zijn vergeleken met de Alleweder, maar toch ....

Ik weet nu al dat ik een paar dingen zal missen : het grote instapgat, het zeiltje (hiermee bedoel ik dan vooral het regelen van de luchtinlaat), de naafversnelling ... Vooral dat laatste zal ik in het begin weer moeten aanleren : vooraf te anticiperen kwa schakelen. Totnogtoe maakte het geen bal uit of ik wel of niet onverwachts moest stoppen, een draai aan de schakelaar en ik zat gewoon in de gewenste versnelling. Dat zal vanaf volgende week dus wel wat anders worden. Dat zal na een tijdje waarschijnlijk ook wel weer een automatisme worden, maar toch ....
Ach ja, gedane zaken nemen nu eenmaal geen keer. Voor de tijd die me nog rest, ga ik nog lekker genieten van de Alleweder en wat er daarna komt, zien we dan wel weer ;-)

2 Comments:

Blogger mo said...

fijn dat je Strada eraan komt! Ik ben nieuwsgierig hoe deze nieuwe velomobiel je gaat bevallen! (De mijne komt ongeveer in maart)

07 oktober, 2009 16:58  
Blogger allewedertje said...

Ik eiglijk ook best wel ! Hoewel ik de AW een beetje met pijn in het hart wegdoe, kijk ik toch best naar de Strada uit ! Wordt vervolgd ;-) !

07 oktober, 2009 19:20  

Een reactie posten

<< Home