woensdag, augustus 12, 2009

Bezoek

Afgelopen zondag heb ik nog eens 2 liggers op bezoek gehad : Johan C. en Mark V. Ze kwamen allebei met de fiets uit Limburg gereden en de bedoeling was dat Mark eens een proefrit met m'n Alleweder kwam maken. Hij had altijd al gezegd dat hij mijn Alleweder wilde overkopen als ik hem ooit weg deed en nu mijn Strada eraankomt, wilde hij er natuurlijk ook eens een keer mee gereden hebben. Omdat hij wat kleiner is uitgevallen, moest de stoel een gaatje naar voren omdat de trappers anders te ver stonden. Dat ging al wat beter, maar bleek achteraf nog niet helemaal ideaal te zijn. Johan wilde wel eens een Rans CF fiets proberen, dus dan maar met 2 Rans-en en een Alleweder naar het jaagpad om te proefrijden.

Het was echt een heel vreemd zicht om een vreemde met je velomobiel te zien rijden en ook vond ik dat de Alleweder vrij lawaaierig. Als je er zelf mee rijdt, klinkt-ie in elk geval veel stiller. Al snel verscheen er een glimlach op Mark z'n gezicht, dus dat zat wel goed. Na een tiental minuutjes rijden zijn we teruggedraaid, nadat Johan en ik van fiets waren gewisseld (hij de 700X en ik de Z Pro). Johan vond de 700X al meteen beter zitten, al zouden het identieke zadels moeten zijn. Hij vond de Rans-en in elk geval ook heel fijn rijden -waar heb ik dat nog meer gehoord ;-) ? Onderweg naar huis kwam Mark naast ons fietsen en riep ons toe : "Verkocht !" Niet echt een verrassing, want ik weet dat hij al lang zat te wachten op mijn Alleweder (hij is er eiglijk al een tijdje een beetje verliefd op, heeft hij pas nog laten ontvallen). De trappers stonden nog nét iets te kort, maar de stoel kan nog 1 gaatje naar voren en gelukkig past de stoel net tussen de wielkasten, dus is dat geen enkel probleem.

Hoewel het toch vreemd zal zijn om afscheid te nemen, is het in elk geval toch een geruststelling om te weten dat je velomobiel bij iemand terecht komt die er zorg voor zal dragen. Zelf heb ik er al deze jaren ook zorg voor gedragen en dat zal dan niet ophouden eens de Alleweder een nieuw baasje krijgt. Volgens de planning zal ik mijn Strada eind september/begin oktober ergens moeten hebben en tot dan blijf ik natuurlijk nog met de Alleweder rijden. Ik heb met Mark afgesproken dat ik hem voor zijn deur zal afleveren als het zover is. Maar eerst zelf nog wat genieten, want net nu rijdt-ie natuurlijk ontzettend lekker, alsof-ie weet dat ....

1 Comments:

Blogger marcel beekmans said...

grappig!!! gerrit vond de quest ook en bak met veel herry maar als je er een tijdje in rijd hoor je dat niet meer, althns ik niet....

12 augustus, 2009 23:14  

Een reactie posten

<< Home