maandag, juli 06, 2009

Terug van Cycle Vision

Zo, we zijn weer terug van weggeweest. Afgelopen donderdagavond aangekomen op camping d'n Mastendol in Rijen, waar we met enkele Gentse Liggers hadden afgesproken. We hadden niet veel zin om tussen de massa in in Tilburg zelf te zitten en dat bleek een goeie keuze te zijn : het veldje waar we op stonden had flink wat bomen, wat bij de tropische temperaturen voor aangename schaduw zorgde. Vrijdag en zaterdag heb ik als vrijwilliger meegeholpen, waarbij ik al flink mijn ogen heb kunnen uitkijken.

Waar ik het meest naar uitkeek was uiteraard het nieuwe model van Velomobiel.nl, waarmee Ymte naar Tilburg was gekomen. Er was voorafgaandelijk wat heen -en weergemaild ivm de naam van dit nieuwe model, maar uiteindelijk is het STRADA geworden. Hier zie je al een fotootje dat op Ligfiets.net verscheen net voordat Cycle Vision begon :

de nieuwe Strada


Kennelijk was ik niet de enige die naar een Quest met open wielkasten verlangde, want enkele maanden voordat mijn Quest zou worden afgeleverd, vernam ik dat er dit nieuwe model aankwam. Ik heb dan gevraagd om de door mij bestelde Quest door te schuiven op de bestellijst en mij ineens op de bestellijst van hun nieuwe model te zetten. Iets korter dan de Quest, iets langer dan de Mango, kortom : een waardige opvolger van de Alleweder, lijkt me. De hoop dat de Strada iets stabieler is dan de Quest werd al meteen de kiem in gesmoord toen Ymte er gisteren mee overkop ging toen hij op een rond punt wilde keren tegen 47 km/u, maar dat soort van extreem hoge bochtsnelheden zijn toch niet aan mij besteed ...

Op de beurs was wel het één en ander leuks te zien. Vooral de Raptobike trok alweer mijn aandacht. Toen ik deze fiets bij de eerste introductie op CV zag, viel die mij al meteen op : een eenvoudig en strak ontwerp, dat nog eens betaalbaar blijkt te zijn ook. Helaas met een kuipzitje. Dit jaar stond ik echter opnieuw te kwijlen bij de stand en zondagmorgen ben ik er op het proefparcours toch eens een ritje mee gaan maken. En dat beviel goed ! Het sturen met een voorwielaandrijving viel 100% mee, ook al wist ik van tevoren niet wat ik ervan moest verwachten. Ik heb nog steeds geen ligfiets die we zonder aanhangwagen met onze auto kunnen vervoeren, maar een Raptobike is natuurlijk wel érg compact .... Wel héél erg verleidelijk natuurlijk ;-)

Leo Visser van Alligt had nieuwe kettingrollen bij, waarvan ik er eentje heb gekocht voor in de Alleweder. Het tandwiel in het midden van de rol is wel van plastic, maar Leo is er erg gerust in en vertelde me dat als ik het kapot zou rijden, ik meteen een nieuwe kon krijgen. Aangezien de huidige kettingrol echt helemaal op is, gaat er vandaag de nieuwe rol nog in. Eens benieuwd of het wat scheelt kwa geluid.

De Velayo heb ik eindelijk ook eens een keertje in het echt kunnen bewonderen, maar man man man, wat is dat een hoge velomobiel !!! Je zou het niet meteen zeggen als je er fotoos van ziet, maar het is een hele grote velomobiel. Ik vind dat-ie een ontzettend knappe stroomlijn heeft, alleen lijkt het niet echt een praktische velomobiel : open wielen vooraan, geen echte vering (alleen de zit is gedempt), sturen op het achterwiel .... Er was niet de mogelijkheid om er een proefritje mee te doen -anders was ik zéker van de partij geweest-, maar dat komt er vast ooit nog wel eens van.

Zaterdag werd ik verschillende keren aangesproken door mensen die duidelijk interesse hadden voor de Stratus XP. Er was zelfs een landgenoot van Diepenbeek bij die zelf een Easy Racer heeft, maar een comfortabelere zit wil. Nadat hij met de XP een rondje op de parking had gereden, keerde hij terug met een glimlach van oor tot oor en vertelde me dat hij ook zo'n zit wilde. Wat mij wel verbaasde, is dat iedereen de XP nog vond meevallen kwa gewicht. Ik kan natuurlijk niet echt vergelijken met andere LWB's, maar licht zou ik mijn XP toch niet echt noemen. Het was in elk geval weer een geslaagd weekend.

2 Comments:

Blogger Corn-Dolly said...

Gewoon bestellen die Raptobike! Kost niks, veel plezier (als het droog is)
Past altijd in de auto. Weegt niks in de trein.
Krijg je beslist geen spijt van.
Groeten BrandweerQuest

07 juli, 2009 20:07  
Blogger allewedertje said...

Nog ff geduld, ik ben nog aan het afwegen hoe ik hem afgemonteerd wil hebben.

08 juli, 2009 01:16  

Een reactie posten

<< Home