zondag, augustus 16, 2009

BBQ-tocht Hamme

Na heel wat gedoe op het GL-forum aangaande de HPV-verzekeringstoestanden had Wost uiteindelijk toch toegezegd om dit jaar de BBQ-tocht te organiseren. Aangezien het deze maanden hoogseizoen is op het werk zou het me alleen lukken om mee te rijden als ik zateragmorgen na een nacht werken naar Hamme fietste en zondagvoormiddag terug reed omdat ik zondag om 13.00u opnieuw moest beginnen werken. Nou ja, beter zo dan helemaal niet mee te kunnen rijden.
Zaterdagochtend omstreeks 06.35u vertrokken op het werk richting Hamme. De fietstocht zelf startte om 10.00u, dus dat moest haalbaar zijn. Via het jaagpad richting Schoten, waar Vital op mij stond te wachten (nou ja, wachten is niet correcte woord : hij was al om 04.00u thuis vertrokken en was al een half uurtje eerder aan knooppunt 16 dan ik). Vandaar samen richting Antwerpen centrum gefietst naar de Kennedyfietstunnel om zo onder de Schelde te fietsen. Aanvankelijk waren we van plan om via het fietsroutenetwerk naar Hamme te rijden, maar dat is slechts zelden de korste route (of de meest aangename) om te rijden. Tussen knooppunt 47 en 48 hielden we het voor bekeken en zijn we via de gewone weg richting Bazel gefietst. Even later kwam Mireille ons vergezellen, want die ging ook mee. Pas in Rupelmonde kan je met de fiets de Scheldedijk op en vandaaruit was het opnieuw heerlijk bochtig fietsen tot in Hamme. Met een kwartierje vertraging waren we bij Wost, waar vrouwlief en anderen al stonden te wachten (én we waren met 3 Alleweders!). Nieuw was dat Wost dit jaar een tocht in een 8-vormige lus had gemaakt, dus 's middags waren buiten halverwege ook terug in Hamme waar we een heerlijk bord soep bij onze boterhammen kregen. Daarna nog het tweede deel van de tocht. Het was prachtig fietsweer : blauwe lucht en sterke zon, gelukkig stond er een briesje, anders waren we zeker verbrand.


's Avonds was er dan de BBQ, zoals we gewend zijn van Wost weer prima verzorgd. Met de buik vol lekkerigheid en vocht kwam tegen 22.00u de spreekwoordelijke man met de hamer flink op mijn bol kloppen en ben ik te bed gegaan. Onnodig te vertellen dat ik als een blok in slaap viel en pas 's ochtends rond 06.30u wakker werd. Rond 08.00u zijn we dan -na bezoek aan de lokale bakker- vertrokken richting Antwerpen. Deze keer vanaf Rupelmonde op de grote baan tot aan de fietstunnel, wat misschien wel wat minder aangenaam is dan op landwegeltjes te fietsen, maar stukken sneller en gerichter is. Rond 09.10u waren we dan ook al de fietstunnel door en een kwartiertje later nam ik afscheid van Vital die nog richting Limburg moest. Ik was wat vroeger thuis dan gepland (om 11.15u stond ik thuis al onder douche), zodat ik toch nog samen met vrouwlief kon middageten voordat ik naar het werk moest.
Fotoos van het gebeuren vind je hier

Onderweg in het Scheldeland ....

2 Comments:

Blogger asdf said...

Beste,

Bij voorbaat excuses voor deze off-topic respons.

Op een (oud) weblog van u las ik dat u op een Alleweder ooit een Sachs 3x7 naaf heeft vervangen door een andere naaf.

Voor mijn oude (1996) Challenge Hurricane ligfiets ben ik op zoek naar een nieuwe Sachs 3x7 hiervoor (of gebruikte naaf, mits hij maar in betere staat is dan m'n huidige Sachs 3x7 naaf...)

Vandaar mijn vraag: heeft u de oude Sachs naaf van uw Alleweder nog en zo ja, wilt u hem evt. verkopen?

Ik ben bereikbaar onder email dingemans.peter(apestaartje)gmail(punt)com

Met vriendelijke groet,

Peter.

27 augustus, 2009 21:31  
Blogger allewedertje said...

Sorry Peter, maar dat oude ding heb ik meteen weggegooid ! Succes met je zoektocht ....

28 augustus, 2009 03:22  

Een reactie posten

<< Home