maandag, juli 06, 2009

Nieuwe kettingrol

Zoals aangekondigd heb ik vandaag de nieuwe kettingrol gemonteerd in mijn Alleweder. De oude rol (nog eentje van Flevobike) had er net geen 41.000km op zitten en is al een tijdje echt helemaal op. Niet dat je daar iets van merkt, buiten misschien een beetje meer lawaai. Op Cycle Vision stond Alligt.nl met nieuwe kettingrollen en aangezien die maar liefst 3 keer goedkoper zijn dan die van Terracycle, heb ik er eentje meegebracht.

Zoals je op de foto kan zien, is de nieuwe rol (rechts op de foto)maar een beetje kleiner dan de oude wat op zich geen enkel probleem is.


De oude rol, die kan weg, want die is echt helemaal op :


Ik ben net even naar de winkel gereden met de nieuwe kettingrol en hij is inderdaad merkbaar stiller (of moet ik schrijven : minder luidruchtig ?). In elk geval is de hele aandrijving een stuk stiller geworden, wat het rijden alweer wat prettiger maakt. Soms zit het inderdaad in de kleine dingen des levens (zei hij wijselijk -ahum ;-)



5 Comments:

Blogger Quemo said...

Ik heb die kettingrol ook een keer vervangen. Ook ik kreeg een kleiner exemplaar.

Er bestaat wel de kans dat de ketting gaat aanlopen onder de dwarsbrug. Omdat de diameter kleiner is, komt de ketting heel ietsie hoger te zitten in de fiets bij het stuur. Een beetje afhankelijk van de fiets kan de ketting dan tegen de bovenkant van het gat komen.

Maarja, mocht dat zo zijn, snel opgelost met een vijl. Lang leve de aluminium Alleweders :D

07 juli, 2009 19:18  
Blogger allewedertje said...

Daar heb ik al naar gekeken, maar dat lijkt (nog) niet het geval te zijn. Moest het zover komen, dan zal ik het ongetwijfeld horen ook, want zo stil als nu is de Alleweder nog niet geweest, heerlijk !

07 juli, 2009 21:02  
Blogger Mick said...

Misschien ook maar even poneren:Een idee voor de achtergleidewiel, de rol.
Deze heb ik vanwege ernstige slijtage (hij stond stil en was daardoor aan de onderzijde helemaal ingesleten)vervangen door 'n breed surfboardwiel met as m8.
Ongeveer van 't zelfde dempende rubber als de orginele en -uiteraard- gelagerd.

07 juli, 2009 21:25  
Anonymous Anoniem said...

en hoe bevalt hem?

09 juli, 2009 11:35  
Blogger allewedertje said...

Héél goed, lekker stil in de bak ! Ik denk niet dat-ie zo lang zal meegaan als de vorige rol, maar die had ik eiglijk ook al veel eerder moeten vervangen ....

09 juli, 2009 15:56  

Een reactie posten

<< Home