donderdag, mei 29, 2008

Apeland België.

Dit wordt geen leuke post. Verre van. Omdat ik slecht gezind ben. Nou ja, niet gewoon slechtgezind, ik ben kwaad. Nee, ik ben niet kwaad, maar ik ben rááázend !!! Godverdegodverder .... juist ja !

Post ik begin dit jaar nog dat het Bels Lijntje (vertrekkend van fietsknooppunt 01 in Turnhout naar knooppunt 05 zo naar Baarle-Nassau in Nederland) eindelijk klaar is en een droom van een fietspad is geworden, blijken ze de afgelopen week een grintlaag over het perfecte asfalt heen gestrooid te hebben ! Hoe is het in godsnaam mogelijk ???? Djeezus ....

Om kort samen te vatten : vanmorgen fietste ik weer naar de winkel in Nederland en net voordat ik het Bels Lijntje opreed, zag ik aan de kleur van het wegdek al dat er wat veranderd was. Dat merkte ik ook meteen toen ik erop reed, want mijn snelheid ging een stuk naar beneden. Grint verdomme, en nog niet zo'n beetje ook ! Over de hele breedte en waarschijnlijk over het hele Belgische stuk tot aan de grens met Nederland. Niet dat ik het zover ben afgereden, want na een paar km had ik natuurlijk al een lekke band. Een klein messcherp steentje er doorheen. Dat is ook niet verwonderlijk, want op sommige plaatsen lag het grint echt een paar cm dik. Alsof je door een grintbak rijdt .... In dit land willen ze kennelijk écht de mensen niet motiveren om de fiets te nemen, dat wordt eerder ontmoedigd dan aangemoedigd ! Hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat je een perfect fietspad naar de verdommenis helpt door er grint over te gooien ???? Zitten er in Antwerpen dan alleen maar niet-fietsende idioten die niet achter hun bureau's vandaan komen, maar wel bevoegd zijn om dergelijk ingrijpende beslissingen te nemen ? Kennelijk wel, als je het geklungel zo bekijkt !!!
Alhoewel het verstandiger is van eerst een dag te wachten vooraleer mijn ergernis is gezakt, kon ik het toch niet laten van even naar de Gemeente Turnhout te bellen. En raadt eens : daar viel men ook uit de lucht, want via de Provincie hadden ze daar niks vernomen. Ze hadden al wel 1 mail gekregen van iemand die ook zijn beklag had gemaakt over de staat van het wegdek.

Ik zal eens op zoek gaan naar mail-adressen en telefoonnummers van de Provincie Antwerpen om proberen te achterhalen welke idioot verantwoordelijk is voor dit geklooi ! Verdorie toch, wat is België bij momenten toch écht een apeland waar alles mogelijk is (en daarmee helaas ook negatieve dingen bedoelend) .... Ik moet sommigen helaas gelijk geven : het enige fietsbeleid hier in Vlaanderen is een wánbeleid !!!

4 Comments:

Blogger WFvN said...

Die grindlaag is een slijtlaag. Die slijtlaag zorgt ervoor dat het asfalt niet teveel slijt.
Best nuttig........ voor zware voertuigen misschien maar van fietsen heeft asfalt niets te lijden (behalve bij bloedheet weer waarbij het asfalt zacht wordt maar dan helpt die slijtlaag ook geen drol meer).

Welke klootviolen het bedenken om grind op een fietspad te mikken, ik weet het niet maar goed afwegen van duurzaamheid en kosten kunnen ze niet. En fietsen zullen ze al helemaal niet doen.

Incompetent volk.......

29 mei, 2008 16:48  
Anonymous Anoniem said...

Hans zei een tijdje geleden op de mailinglist dat er zoiets zou moeten komen als de nationale dag van de stomme bureaucratie fusiatie.

Ik ben het daar volledig mee akkoord...

Het fiets belijd(ja met lange ij), in belgie laat de wensen over, dat heeft natuurlijk ook tijd nodig en ons land vergeljken met nederland gaat niet op. Hoewel daar ook idioten aan het werk zijn(zie WFvN) zijn blog zou ik zeggen.

Werk van maken Tihamér, zet ze mee op de lijst, we fietsen wel samen naar die gezamelijke zuivering.

29 mei, 2008 19:15  
Anonymous Anoniem said...

o ja, heb ook zon verhaal.
het oude treinpad naar herentals is opgebroken, je krijgt geen aankondiging maar staat opeens voor een brug die er niet meer is.
je hebt dan twee opties:
-terug
-langs de rivier(gras, moos en platte banden)

29 mei, 2008 19:17  
Blogger allewedertje said...

Ik heb al een mail gestuurd naar de Provincie. Voor alle zekerheid heb ik ook maar meteen melding gemaakt op meldpuntfietspaden.be (niet dat dat veel zal uitmaken, maar afijn). Mss de pers eens inschakelen ?

29 mei, 2008 21:05  

Een reactie posten

<< Home