dinsdag, mei 06, 2008

4e Ligfietstreffen Overpelt

Afgelopen weekend had voor de 4e keer het ligfietstreffen van de GL plaats, deze keer in Limburg. Deze keer werd een SVR-camping uitgekozen vlakbij Overpelt, nl de Ballasthoeve. Vrijdagmiddag ben ik thuis vertrokken met een hagelbui en regen, maar hoe dichter ik bij Limburg kwam, hoe beter het weer werd. Heb zelfs voor de eerste keer dit jaar zonder zeiltje kunnen rijden, ik was alweer bijna vergeten hoe heerlijk dat rijdt ! Ook was de AW weer helemaal zoals-t-ie moest zijn (ik had afgelopen week de nieuwe sticker op de rechterkant aangebracht), dus dat rijdt ook weer nét iets beter ;-)

Het was leuk om een aantal oude bekenden terug te zien, sommigen hadden we al een hele tijd niet meer gezien. Ons tentje was vlug opgegooid en de matrassen snel opgeblazen, zodat we andere dingen konden gaan doen. 's Avonds werd er spaghettig geserveerd, wat door iedereen gretig werd gesmaakt. In de vroege avond werd dan een "nachttocht" gemaakt (moet het daar dan niet echt helemaal donker voor zijn ???), maar dat bleek wel een héél kort tochtje te zijn.

Zaterdag kon je kiezen tussen een familietocht van 30km of een langere tocht van 85km. 's Middags kwamen beide tochten bij elkaar om gezamelijk je lunchpakket te verbruiken om daarna weer apart verder te gaan (onnnodig te vermelden dat ik voor de langere tocht ben gegaan). Zaterdagavond was het dan bbq, waarbij mede door het prachtige weer het nodige aan vocht werd binnengeslagen.

Zondag stond er nog een tochtje van 45km op het programma, maar die heb ik niet kunnen meerijden omdat ik zondagmiddag moest gaan werken. Ik ben zondagochtend na het ontbijt (spek met eieren !) terug naar huis gefietst. Het weer was het hele weekend gewoonweg prachtig, de sfeer en de mensen aangenaam, meer moet dat voor deze mens niet zijn !
Een selectie van mijn fotoos van het hele gebeuren vind je hier

Verzamelen aan de ingang van de camping voor de "nachttocht"