zondag, maart 16, 2008

Vervanging cranks

Omdat het ene pedaal al een hele tijd kraakte, heb ik eergisteren beide pedalen eens van de cranks verwijderd. Dat ging niet echt zonder moeite, vooral de linker draaide zo stroef, dat ik heel wat kracht moest zetten om die eruit te krijgen. Zoveel zelfs, dat de schroefdraad er gedeeltelijk mee uitkwam. Dat is natuurlijk klote, want nu kan ik ze niet meer terug op 150mm zetten, maar alleen op 170mm (Velomobiel.nl had in 170mm cranks op mijn vraag gaten met schroefdraad getrokken op 150mm). Meteen maar naar Dronten gebeld om te informeren of ze nog cranks hadden liggen, en dat bleek gelukkig zo te zijn. Die worden volgende week met de post opgestuurd. De nieuwe pedalen zitten nu voorlopig weer op 170mm, waardoor ik het zitje weer naar voren moest zetten. Gelukkig past de voorkant van het zitje tussen beide wielkasten en waren er voor de rest geen problemen.
De nieuwe Perfect Moirée was deze week ook gearriveerd bij de fietsenmaker, die ben ik ook gaan ophalen en heb ik meteen geïnstalleerd. Rij ik weer terug met 3 PM's.

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Toch terug PM's?
Ging je niet voor BA's gaan?
Ik heb mijn oude BA's er terug opgezet. Ga ermee rijden tot de gele laag overal te zien is. Gewoon als experiment om te zien of ze dat kunnen hebben. Heb daarvoor hetzelfde gedaan met de PM's, als de andere kleur ergens te zien is moet je ze dringend, dringend vervangen want dan is het dikke ellende.

groetjes

16 maart, 2008 08:58  
Blogger allewedertje said...

De reden dat ik toch weer PM's heb, is vrij simpel : omdat ik dan maar 1 nieuwe band moest kopen. De ene PM heeft net 1000km gereden, dus .... Als ik voor de BA ging, moest ik er 2 kopen, vandaar.
Ons bien zuunig, nietwaar ;-) ?

17 maart, 2008 06:07  

Een reactie posten

<< Home