donderdag, maart 06, 2008

Licht aan het eind van de ....

Gistermorgen vol goede moed naar de garage om mijn AW te pakken, om vervolgens te kunnen vaststellen dat de linkervoorband plat stond. Kwa lekke banden ben ik inmiddels de tel al kwijt, djeezus ! Afijn, binnenbandje eruit, bleek er een klein gaatje in te zitten. Buitenband nagekeken (niks te vinden, wat dacht je) en dan maar gaatje geplakt. Bandje terug opgepompt en richting Arendonk gefietst. Daar naar Carl gevraagd, die hem had opgemaakt en gespoten om samen met hem naar de schade te kijken (hij was er al bijna even door aangedaan als ikzelf !). Maar het verdict viel mij erg mee : het uitdeuken zou hij zelf wel kunnen, daar moet ik dus niet voor naar Dronten, en ook zou de AW bijgespoten kunnen worden, het is niet nodig om de hele kast opnieuw te spuiten ! Dat is natuurlijk héél goed nieuws !!! Omdat ik de AW voorlopig nog niet meteen kan missen (ik ben van plan om er de 22e van deze maand een 200 km-tocht mee te gaan fietsen), heb ik afgesproken dat ik de kast begin 2e week van april binnenbreng en dan zou hij eind die week al klaar moeten zijn. Eindelijk dus eens wat goei nieuws !
Ook blijkt er hier in Ravels een zeilmaker te zitten, die een nieuw zeiltje kan maken. Die gebruikt dezelfde stof die bij de vorige zeiltjes werd gebruikt (waterdicht en een beetje ademend) en gelukkig zónder plastic laag aan de binnenkant. Moet ik alleen nog een kleurtje uitkiezen, maar dat zal wel lukken zekerst ?!