maandag, maart 10, 2008

Winderige dag ....

Vandaag had ik een dagje verlof (nog van afgelopen jaar), dus was ik van plan om nog eens een eindje te gaan fietsen. Deze voormiddag had ik nog enkele klusjes, toen woei het al flink maar bleef het droog. Tegen de middag, net boterhammen op, begon het natuurlijk te regenen. Dorie toch ! Daar had ik nou net weer geen zin in ! Gelukkig klaarde het wat later in de namiddag op en ben ik alsnog vertrokken met de AW. Wind op kop vertrokken langsheen het kanaal en met moeite 30 km/u op de teller. Na iets meer dan een uur trappen de wind (eindelijk) van opzij en daarna langs achteren, wat uiteraard weer wat snelheid scheelde. Ik moest regelmatig flink tegensturen, vooral bij zijwind. Veiligheidshalve bleef ik maar dicht tegen de kant fietsen, de wind kwam van de andere kant, dus moest er ineens een sterke windvlaag komen en de AW op z'n kant gaan, dan .... juist ja. Veel fietsers kwam ik onderweg niet tegen, maar ik denk dat je het weer van vandaag ook niet echt als fietsweer kunt omschrijven. Wel veel mooie luchten onderweg gezien, dus ondanks het gezwoeg toch nog genoten.

Dreigende wolken ....