donderdag, maart 20, 2008

Nieuwe cranks

Na een kleine week met "lange" cranks te hebben gereden, arriveerden de 155mm cranks die ik bij Velomobiel.nl had besteld vandaag met de post. Ze zijn stukken mooier afgewerkt dan het crankstel dat ik eerder bij Alligt.nl had besteld en gelukkig is de Q-factor van dit stel min of meer gelijk aan diegene die ik had.

Ik was in de overtuiging dat ik nog ergens een cranktrekker in mijn garage had liggen, maar dat is momenteel zo'n puinhoop dat ik die nergens kon vinden. Ik dan maar met mijn nieuwe cranks naar de fietsenmaker gereden. De AW binnengereden (toch wel handig, een droge en warme plaats met dit weer), die op z'n kant gelegd en op een kwartiertje zaten de nieuwe cranks er op. Het stoeltje terug wat achteruit gezet en terug op weg naar huis. Wat een verademing om terug met korte cranks te trappen ! Ze zijn 5mm langer dan wat ik gewoon was, maar dat geeft geen noemenswaardige problemen. Met de lange cranks zat ik met de hiel van mijn rechtervoet om de havertrap tegen de rand van het trapgat, omdat ik met die voet de neiging heb om mijn hiel te strekken bij het naar voren trappen. Dat is nu dus weer stukken minder (het gebeurt met korte cranks eiglijk alleen als ik met de AW in een put of kuil rij).

Aanstaande zaterdag ben ik van plan om mijn eerste brevet te gaan fietsen. In Lier start dan een 200km tocht, die ik samen met Jonathan A. zal gaan rijden. Dat is tenminste de bedoeling, áls het weer een beetje meezit tenminste ! De voorspellingen spreken echter van veel wind en natte sneeuw en/of regen. Wind vind ik niet zo erg, maar om 200km door de regen of de sneeuw te rijden, daar zit ik nu ook niet bepaald om te springen .... We zullen afwachten wat ze morgen voorspellen en dan zien we nog wel. Ik heb in elk geval wel vooraan terug anti-leklinten gelegd. Dat rijdt misschien wat minder snel, maar weegt niet op tegen de luxe te weten dat je je niet druk hoeft te maken over lekke banden bij dit weer !

Nette 155mm crank en dat voor maar 35€ !

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Echt wel erg aantrekkelijk...
Voor maar 35€, is echt ontzettend weinig voor zon schoon dingen.

25 maart, 2008 21:17  
Blogger allewedertje said...

Klopt ja. Overweeg om nog een setje te bestellen voor de Kettwiesel, ik moet alleen nog eens nakijken of de trapas overeenkomt ....

26 maart, 2008 01:55  

Een reactie posten

<< Home