Een nieuw jaar ....
Afgelopen jaar hebbik in totaal 16.430km gefietst, iets meer dan de helft daarvan met de AW, de rest is met mijn andere fietsen gereden. Dat is iets minder dan het jaar daarvoor, maar toch nog best wat afstand, zeker als je weet dat er vorig jaar maar liefst 2 motoren aan ons voertuigenpark werden toegevoegd. Maar gelukkig worden bij ons nog steeds meer km's met de fiets afgelegd dan gemotoriseerd, iets dat we ook voor 2008 zo hopen te houden.
Ik had gewacht totdat ik de 30.000km had bereikt vooraleer ik vooraan de Sport Contacts er afhaalde en er een nieuw setje Perfect Moirées op zou leggen. Dat is dus een paar dagen geleden gebeurd. Voor de afwisseling hebbik de anti-leklinten er deze keer eens niet in gestopt. Het verschil tussen de SC's en de PM's is al duidelijk voelbaar, nu ik zonder anti-leklinten rij vooraan rolt de AW nog wat lichter. Het zal waarschijnlijk ook wel wat sneller gaan nu, maar ik ga daar geen getal op kleven, ik voel gewoon dat de AW lichter rijdt en wat langer uitrijdt als ik stop met trappen. Alleen is het nu nog wat meer opletten waar ik rij, aangezien ik er zeker niet op uit ben om lekke banden te krijgen. Ik ben trouwens zowieso van plan van het anti-leklint er terug in te monteren als ik teveel lek rij. De toekomst zal het uitwijzen.
Vandaag voor het eerst sinds lange tijd nog eens over het Bels Lijntje gereden. Dat werd vorige maand eindelijk van een nieuwe asfaltlaag voorzien en ik moet zeggen : dat rijdt prima ! Niet alleen werd het oppervlak vernieuwd, het fietspad zelf werd ook iets verbreed. In tegenstelling met wat totnogtoe meestal de regel is, rijdt het Belgisch gedeelte van het fietspad nu veel beter en sneller dan het Nederlands, dat geeft wat hoop voor de toekomst. Alleen jammer dat het fietspad op verschillende plaatsen onderbroken wordt door een drukke N-weg waar je elke keer moet stoppen om over te steken, anders was het beslist het eerste HS-fietspad hier in België !
Een beetje grijs vandaag, maar wat maakt dat uit op zo'n lekker asfalt !Ik had gewacht totdat ik de 30.000km had bereikt vooraleer ik vooraan de Sport Contacts er afhaalde en er een nieuw setje Perfect Moirées op zou leggen. Dat is dus een paar dagen geleden gebeurd. Voor de afwisseling hebbik de anti-leklinten er deze keer eens niet in gestopt. Het verschil tussen de SC's en de PM's is al duidelijk voelbaar, nu ik zonder anti-leklinten rij vooraan rolt de AW nog wat lichter. Het zal waarschijnlijk ook wel wat sneller gaan nu, maar ik ga daar geen getal op kleven, ik voel gewoon dat de AW lichter rijdt en wat langer uitrijdt als ik stop met trappen. Alleen is het nu nog wat meer opletten waar ik rij, aangezien ik er zeker niet op uit ben om lekke banden te krijgen. Ik ben trouwens zowieso van plan van het anti-leklint er terug in te monteren als ik teveel lek rij. De toekomst zal het uitwijzen.
Vandaag voor het eerst sinds lange tijd nog eens over het Bels Lijntje gereden. Dat werd vorige maand eindelijk van een nieuwe asfaltlaag voorzien en ik moet zeggen : dat rijdt prima ! Niet alleen werd het oppervlak vernieuwd, het fietspad zelf werd ook iets verbreed. In tegenstelling met wat totnogtoe meestal de regel is, rijdt het Belgisch gedeelte van het fietspad nu veel beter en sneller dan het Nederlands, dat geeft wat hoop voor de toekomst. Alleen jammer dat het fietspad op verschillende plaatsen onderbroken wordt door een drukke N-weg waar je elke keer moet stoppen om over te steken, anders was het beslist het eerste HS-fietspad hier in België !
0 Comments:
Een reactie posten
<< Home