dinsdag, december 04, 2007

Opnieuw op consultatie ....

Vandaag had ik met Jonathan afgesproken om opnieuw langs te komen om de wielen opnieuw uit te lijnen. Hij heeft onlangs zijn eigen FAW uitgelijnd aan de hand van een uitrolproef en die is volgens hem betrouwbaarder dan een mal te gebruiken. Gelukkig (nou ja ...) moest ik niet door de gietende regen helemaal naar Messelbroek, hoewel er de hele tijd dreigende wolken in de lucht hingen, is het pas beginnen regenen toen ik terug thuis was.
Na aankomst zijn we even verderop in zijn straat op het hoogste punt allebei vanaf stilstand vertrokken en hebben ons gewoon naar beneden laten "glijden". Het werd al meteen duidelijk dat mijn FAW niet goed uitgelijnd was, omdat ik minder snel naar beneden reed en ook méters minder ver kwam. Daarna terug naar boven gereden, wat aan de kogelkopjes versteld en opnieuw naar beneden gegleden. Dit hebben we een paar keer moeten herhalen, totdat ik evenver kwam als Jonathan. Ook kwa snelheid zit het terug goed, op de terugweg haalde ik eindelijk weer de snelheden die ik gewoonlijk rij (rond de 32 à 33 km/u op de teller). Wel blijken de Perfect Moirées van de verkeerde sporing flink geleden te hebben : bij de rechterband komt de witte onderlaag al door de zwarte buitenlaag heen. Ik heb maar meteen naar m'n fietswinkel gebeld om een paar nieuwe te bestellen, die zouden er normaal eind van de week moeten zijn. Hopelijk houdt de rechterband het nog uit tot de nieuwe er zijn ....

2 Comments:

Blogger Rene Nederhand said...

Dat is een interessante methode. Zou je wat meer kunnen vertellen hoe dit in zijn werk gaat? En wat als je geen vergelijkingsmateriaal hebt in de vorm van een andere Alleweder?

Ik heb geen flauw idee of mijn Alleweder goed uitgelijnd is. Kun je dat ergens aan zien?

04 december, 2007 22:08  
Anonymous Anoniem said...

rene je kan je mail checken

04 december, 2007 23:05  

Een reactie posten

<< Home