woensdag, december 26, 2007

Oliebollen

Eindelijk is het dan zover : morgen vertrek ik eindelijk naar de Oliebollentocht. Morgen tegen de middag komt Jonathan A. tot bij mij gefietst en dan rijden we samen richting Koudhoorn. Daar zullen we dan overnachten, op vrijdag as. de Oliebollentocht rijden en dan 's avonds in één ruk terug naar huis fietsen. Dat is althans de bedoeling .... Aan de afstand wil ik niet eens denken, want dan zinkt de moed me nu al in de schoenen ;-). Ik ben al blij genoeg dat we met z'n tweeën zullen rijden, dan kan je altijd wat meer dan alleen. De Alleweder hebbik net ingeladen, gelukkig moet er alleen een slaapzak mee, want er zullen bedden beschikbaar zijn. Dat scheelt weer wat plaats en gewicht. De slaapzak ging makkelijk in de ruimte boven het achterwiel, er bleef nog wat plaats over voor reservekleren en was/douchemateriaal. Batterijen worden vandaag nog opgeladen, voor de AW neem ik een extra batterij mee, je weet maar nooit wat we tegen zullen komen tijdens de nachtelijke uren.
Aanvankelijk was ik van plan om mijn "grote" camera mee te nemen, maar omdat de AW niet helemaal waterdicht is, zal het toch een compactje worden. Dat lijkt me om fotoos onderweg te nemen ook heel wat handiger. En nou maar hopen dat het een beetje droog blijft onderweg, want om die hele hap in de zeikende regen te moeten fietsen, zie ik helemáál niet zitten .... Maar we zullen zien, wie niet waagt ..... Juist ja !