zaterdag, december 22, 2007

Terug aan het werk ....

Na 3 weken vakantie moest ik vandaag voor de eerste keer weer opnieuw aan het werk. De werkplaats is tijdens mijn verlof veranderd, het is nu helaas veel dichter bij, net geen 9 km van mijn woonplaats. Het is misschien inderdaad nauwelijks meer de moeite om dat met een velomobiel te doen, maar voorlopig blijf ik toch nog op -en neer Allewederen.
Ik neem niet de kortste maar wel de veiligste weg, zodat ik toch nog ongeveer de helft van mijn woon/werkverkeer langs het kanaal kan fietsen. Vandaag gaf dat echt mooie plaatjes, bijna net uit een kalender.

De nieuwe werkplaats is één grote puinhoop, omdat de hele verhuis van alles en iedereen op 1 week tijd moest geklaard zijn, is alles vlug-vlug gedaan en zal het waarschijnlijk nog maanden duren vooraleer alles een beetje gesorteerd is. Garages waar normaliter voertuigen in dienen te staan, staan propvol meubilair, de parking staat bomvol alle voertuigen (en dat zijn er nogal wat !) en een fietsenstalling moet nog gebouwd worden. Ik kon vandaag nog een plaatsje voor mijn AW vinden tussen een paar kasten in één van de garages, maar ik vrees dat dat liedje niet zal blijven duren .... Ook bleek er nog een ander probleem op het einde van mijn shift : de automatische uitrijpoort reageerde niet op mijn AW. De poort werkt dmv een lus in de grond en daar is mijn AW kennelijk te licht voor. Een sleutel van de poort hebbik nog niet, daar moet volgende week eens werk van gemaakt worden. Pfff, na 5 jaar lekker met ons team apart te hebben gezeten is het wel wennen, zo allemaal op één grote (puin)hoop !

Fietsen door winterwonderland ....