donderdag, november 22, 2007

Rammel rammel ....

Zoals te verwachten, bleek het gerammel aan het linker voorwiel nog steeds niet te zijn opgelost. Ik was gisteravond nog maar net naar het werk vertrokken of ik hoorde het alweer, vooral als ik aan het freewheelen was (zolang je aan het trappen bent, is het niet hoorbaar). Maar ook als ik over oneffenheden of in putten reed, hoorde/voelde je nog echt een "boenk" van metaal op metaal. Vanmiddag heb ik dan toch maar de knoop doorgehakt, het stoeltje eruit verwijderd en het enige resterende metalen kogelkopje vervangen door zo'n nieuw kunststoffen exemplaar. Al bij al viel de installatie nog mee, al werd er het nodige afgevloekt. De sporing zal nu wel helemaal ontregeld zijn, ook al heb ik nog geprobeerd van zo secuur mogelijk te zijn. Het oude kopje ging er met precies 11 volledige omwentelingen af, dus heb ik het nieuwe er met exact zoveel slagen op gedraaid en vervolgens vastgezet. Maar dat zal niet voldoende blijken, daar kom ik morgen vanzelf achter (ik had geen zin meer om me nadien nog terug om te kleden en een proefritje te gaan maken).

Toen ik het stoeltje uit de AW had gehaald, hebbik ontdekt dat er nog een paar "lekken" zijn : een heel klein beetje rechts vooraan (maar nét niet genoeg om de handdoek nat te maken) en beneden achteraan links. Dat wordt dus nog véél kitten om het water buiten te houden ....

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

controleer eens of de stuurstang die naarvoor gaat vast zit.
als je er maar een beeeeetje kunt mee bewegen geeft dat al een hoop gerammel.
gewoon even vastdraaien en weg gerammel.

graag gedaan!

23 november, 2007 01:19  
Blogger allewedertje said...

Die hebbik ook al nagekeken, die staat goed vast. Maar toch bedankt voor de tip hoor ;-) !

23 november, 2007 06:13  

Een reactie posten

<< Home