maandag, december 31, 2007

Eindbalans

Vanmorgen onderweg naar het werk had ik iets voor dat ik nog niet eerder hen voorgehad, nl een platte batterij. Ik was net het jaagpad opgereden toen ik ineens de lichten vooraan wat minder zag worden. Toen ik op het knopje van de claxon duwde, ging het licht helemaal uit en wist ik meteen hoe laat het was. Gelukkig had ik van rit naar de Oliebollentocht nog een extra opgeladen batterij aan boord en kon ik die wisselen met de lege. Toch een beetje vreemd, ik vermoed dat mijn eerste batterij zo onderhand aan het eind van z'n cyclus komt, hij blijkt beduidend minder lang mee te gaan dan eerst ....

Ik had gehoopt van nog voor het eind van dit jaar aan 30.000km te komen, maar dat is me nét niet gelukt. De teller is blijven staan op 29.895km. Dat betekent dat ik dit jaar 8.775km met de AW heb gefietst, iets van een 105km méér dan vorig jaar. Hoofdzakelijk woon/werkverkeer, dus dat zal vanaf volgend jaar drastisch minder zijn, aangezien de afstand gehalveerd is. Dan zal moeten blijken hoeveel km's de AW weer zal rijden ....