vrijdag, november 30, 2007

Sporing ....

Nadat ik de laatste keer het oude kogelkopje had vervangen door het nieuwe, was de sporing nog slechter dan voorheen. Toen ik er 's anderendaags mee naar het werk reed, kon ik nog met moeite 28 km/u op te teller halen en voelde de hele rit aan alsof ik lichtjes bergop aan het rijden was. Gelukkig had ik op het werk wat gereedschap gevonden waarmee ik het nieuwe kopje nog een extra slag naar binnnen toe heb gegeven (toch maar afgaande op gevoel en zicht) zodat ik in totaal 12 volledige slagen heb gemaakt ipv de 11 om het oude te verwijderen. Hoewel het nu een stuk beter is, is de uitlijning nog alles behalve ideaal. Ik ben dan ook bezig om zelf een uitlijnmal te maken, op het internet zijn er gelukkig tal van voorbeelden te vinden, voor iemand met 2 linkerhanden moet het haalbaar zijn (ahum!). Wel vreemd dat het uitlijnen van een velomobiel zo'n omslachtig iets is, je zou toch denken dat constructeurs inmiddels wel een besturingssysteem zouden hebben bedacht dat veel makkelijker te regelen valt .... Doordat de sporing nog steeds niet is wat-ie zou moeten zijn, zijn mijn voorbanden al een flink stuk eerder versleten dan voorzien. Ik kan er voorlopig nog wel mee blijven rijden, dat wel, maar ik zal er zeker niet de km's mee halen die ik met het vorige setje heb gereden .... Afijn, ik bestel volgende week een nieuwe set, dan kan ik weer even verder.

Met de regen van de laatste tijd, erger ik me steeds meer en meer aan het opspattend slijk dat zich aan de zijkant en onderkant nestelt. Alhoewel ik de AW mooier vind zonder spatlappen, ben ik toch weer sterk aan overwegen om er terug lapjes aan te bevestigen. Nu kan ik bijna dagelijks met een natte spons al het zand en slijk van de AW wassen als ik van het werk thuis kom, want als je het laat opdrogen, is het al helemaal een ellende om alles zonder krasjes eraf te krijgen. Ik zou natuuurlijk ook met veel dunnere bandjes kunnen rijden, dat zou waarschijnlijk ook een stuk schelen, maar ik vind die dikke banden wel iets hebben. En ze rijden ook lang niet slecht, dus .... Vanaf maandag hebbik een paar weken verlof, dan moet het er toch eens van komen van een paar dingen af te werken.

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

of om ne keer tot hier te komen, want zon mal is nogaltijd niet "het van het" hoor.

30 november, 2007 15:53  

Een reactie posten

<< Home