dinsdag, oktober 23, 2007

Vanalles wat ....

Eiglijk niks bijzonders te melden over de afgelopen weken. Veel heb ik niet gereden, alleen maar woon/werkverkeer. Het meest heb ik de afgelopen weken mijn Zenetik Pro genomen om een ritje te gaan maken. Hoe meer ik met deze fiets fiets, hoe meer ik die begin te waarderen. Randy Schlitter van RANS heeft echt een schot in de roos gedaan met deze CF fietsen ....

De dikke band achteraan op de AW doet het prima. Ik hoor hem af en toe nog wel tegen de kettingkast piepen als ik ergens aankom, maar er is niks bijkomends aan de buitenkant te zien, dus laat ik het maar zo. Ik rij er in elk geval niet trager door ....

Mijn fietssandalen heb ik vandaag weer opgeborgen, het begint me wat te fris te worden. Ik zou ze natuurlijk nog wel kunnen doordragen als ik sokken zou aandoen, maar dat heb ik nooit als echt aangenaam ervaren, sokken in sandalen (zowel in gewone als in fietssandalen). Ik heb nog 4 paar fietsschoenen in de kast staan, keuze te over.

Jonathan had op het forum van de GL het verslag gezet van een soort van uitlijntest. Het kwam erop neer dat hij zich met zijn AW van een helling liet rollen en vervolgens naar de snelste tijd heeft gekeken. Lijkt me ook wel een prima vergelijkingstest. Dat in combinatie met de bandentest van Wim Schermer levert weer een hele hoop interessante zaken op ....

De datum van de verhuizing van het werk staat vast : in week 51 verhuist alles naar de ring in Turnhout, dan is het gedaan met de luxe ritten van/naar het werk. Ten eerste zal het stukken dichterbij zijn (ik schat dat de afstand enkel maar iets van een 7 km wordt), maar ook stukken oninteressanter. Van mijn werkgever zal ik waarschijnlijk via de kortste (en tevens de gevaarlijkste) weg moeten gaan omdat het aan fietsvergoeding is gekoppeld, maar dat ben ik dus absoluut niet van plan. Ik rij liever wat veiliger om dan de kortste en gevaarlijkste weg te kiezen. Afijn, dat zullen we in de nabije toekomst wel zien.

Als bijlage nog een fotootje dat ik daarstraks heb getrokken, toen ik -voor de afwisseling- toch nog een tochtje met de AW was gaan maken. Met dit gure weer vinnik een velomobiel een grote luxe : toch met korte broek en t-shirt met korte mouwen fietsen en toch lekker uit de wind en warm. Dat kan je niet van andere fietsen zeggen !

Zonsondergangetje

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Je mag altijd de uitrol proef hier eens komen doen hé ;-)
assitentie verzekerd.

jonathan

27 oktober, 2007 20:09  

Een reactie posten

<< Home