donderdag, augustus 09, 2007

Klapband nr 2

Vanmiddag was ik even een ritje gaan maken in de regen, nog wat alternatieven zoeken voor de toertocht van volgende week woensdag. In totaal had ik iets van een 41km gereden toen ik thuis terug aankwam. Ik had de AW op de handrem voor de poort gezet en had net de poort geopend, toen ik ineens een luide knal hoorde. Ik begreep meteen dat dat één van de binnenbanden van m'n AW was en dat bleek ook zo te zijn : rechts voor stond meteen plat. Aan de buitenband was op het eerste zicht niks te zien, dus ik de binnenband eruit gehaald en een flink gat in de zijkant van de binnenband gevonden. Ik meteen de velg en het velglint nagekeken, maar ook niks te vinden. De buitenband ook verwijderd, die eens goed van binnenin bekeken, maar ook niks verdachts te vinden. Vreemd .... Ineens maar een nieuw binnenbandje genomen, dat na het anti-leklint ook in de buitenband gestopt, een beetje opgeblazen, de band goed op z'n plaats gekneed en daarna verder opgepompt. Toen ik nét boven de 4 bar zat, opnieuw een luide knal ! Gatverdamme ! De binnenband er opnieuw uitgehaald, maar deze keer kon ik aan de binnenkant van de buitenband zien waar de binnenband gesprongen was. En daar bleek de oorzaak te zitten : een scheur in de breedte in de buitenband van een cm of 2. Dat is niet zo netjes, de band ligt er nog maar een paar weken op en nu al kapot .... Dat wordt een nieuwe ! Gelukkig had ik nog een Big Apple liggen, het gat van de binnenband heb ik met één van de grootste plakkers geplakt en dat alles opgepompt tot 4,5 bar. Nu maar hopen dat-ie houdt, al heb ik wel m'n twijfels. Morgen meteen naar de fietswinkel bellen om een nieuwe Perfect Moirée te bestellen !

Scheur na amper 2,5 week gebruik.



2 Comments:

Blogger WFvN said...

Neem dan ook direct de kapotte mee om hem op te laten sturen voor een garantiegevalletje

10 augustus, 2007 12:16  
Blogger allewedertje said...

Weet ik hoor. Ik heb daarstraks al met de winkel gebeld en die zeiden meteen van hem mee te brengen. Ik heb daar ook de dikste PM besteld voor achteraan op de AW, eens benieuwd of die gaat passen. De breedste Big Apple is net iets te dik, de Perfect Moir�o zou ietsjes minder breed moeten zijn, hopelijk maakt dat het verschil ....

10 augustus, 2007 23:56  

Een reactie posten

<< Home