dinsdag, augustus 21, 2007

Nieuw zeiltje ....

Gisteravond kwam de buurvrouw met een doos van de post aangelopen toen ze zag dat we thuis waren. Kennelijk was de post al 2 keer aan de deur geweest en had ze zich "opgeofferd" om het pakje over te nemen om het ons te bezorgen. Het bleek een pakje uit Dronten te zijn, het nieuwe zeiltje voor de Alleweder. Tijdens het afgelopen WK in Zolder had ik de nieuwe versie al gezien van Jonathan, ik heb ook voor een zwarte gekozen (het alternatief was rood, maar dat zou toch nooit hetzelfde zijn als de AW, dus ....). Mijn "oude" zeiltje had wat schimmelplekken die er niet meer uit gaan, vermoedelijk van dat nat op te vouwen en weg te stoppen om vervolgens te vergeten. Vandaar dus nu een nieuw zeiltje ....

Wat meteen opvalt is dat het nieuwe zeiltje echt een plastic laag aan de binnenkant heeft. Mijn vorige heeft dat niet, die voelt eerder aan als canvas maar blijkt wel degelijk waterdicht te zijn. Ik twijfel er niet aan dat het nieuwe ook waterdicht is, alleen vrees ik dat het er veel warmer onder zal zijn. Ook kwa ademend vermogen zal het niet veel voorstellen, maar daar komen we vanzelf wel achter. Als je de zeiltjes op elkaar legt, komen de 3 gaten precies op elkaar te liggen, maar toch blijkt het nieuwe zeiltje een ietsjes anders te zijn. De kunststof spanner die ik gebruik, blijkt in het nieuwe zeiltje wat boller te staan en minder goed te passen. Daar zie je van buitenaf niks van, alleen vanaf de binnenkant. Op de bijgevoegde fotoos kun je het verschil goed zien ....

Het oude ....

en het nieuwe zeiltje.

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

hey,

klein vraagje ik heb net een FAW gekocht en be op zoek naar een zeiltje hiervoor, weet jij toevallig waar ik een beschrijving kan vinden hoe ik dit moet maken????


nivek1012@gmail.com

09 februari, 2009 18:01  
Blogger allewedertje said...

Als je geen voorbeeld hebt, kan je beter eens informeren bij Wilfred van Norel, die heeft ooit zelf een nieuw zeiltje in elkaar gestikt. Ik denk niet er ergens online een voorbeelden met afmetingen te vinden zijn ....

16 februari, 2009 09:55  

Een reactie posten

<< Home