donderdag, september 13, 2007

Nieuwe kogelkopjes deel 3

Gisteren een vrije dag en omdat ik intussen de nieuwe draadstangen via de post had ontvangen, er maar meteen gebruik van gemaakt om de nieuwe kogelkopjes in de rechter wielkast te monteren. Omdat ik twee linkerhanden heb, kroop daar aardig wat tijd in maar uiteindelijk is het dan alsnog gelukt. Alle kogelkopjes zijn vervangen met uitzondering van één klein kopje, dat in het midden aan de stuurstang vastzit. Het was zo'n geklier om daar met je steeksleuteltjes aan te komen dat ik het absoluut niet meer zag zitten om die er ook nog uit te prutsen. Ik heb geprobeerd van de nieuwe stangen op precies dezelfde lengte af te stellen als de oude, maar natuurlijk is dan niet gelukt. Vanmorgen naar het werk voelde ik al meteen dat de AW zwaar trapte en toen ik vanavond terug naar huis fietste (toen was het nog licht) kon ik het ook aan de snelheid zien : ik raakte maar amper aan 30 km/u op de teller. De wielen moeten dus dringend uitgelijnd worden ! En zo is het natuurlijk altijd wat. Als ik Wilfred zou heten, zou ik dat allemaal best aardig vinden, al dat gesleutel, maar ik heb zoiets van : de AW is zoals ik hem hebben wil, het moet zo onderhand maar eens gedaan zijn met dat geprul !
Ik denk dat ik op het forum van de Gentse Liggers maar eens een postje plaats met de vraag of iemand in de buurt (?) niet zo'n uitlijnmal in huis heeft, zodat ik daar met de AW eens naartoe kan fietsen. Op hoop van zegen ....

1 Comments:

Blogger WFvN said...

Verdulleme, wat een geëmmer bij jou. Jammer dat het niet zo vlot wil verlopen. Ik weet niet zo goed hoever WOST bij jou vandaan woont maar hij zal je vast kunnen helpen.

13 september, 2007 20:20  

Een reactie posten

<< Home