zondag, september 16, 2007

Nieuwe banden

Gisteren ben ik met de Alleweder naar Rillaer gereden waar Jonathan woont. Die heeft sinds kort ook een Alleweder maar, nog net iets belangrijker : die heeft ook zo'n uitlijnding ! Het weer was prachtig dus onderweg mooi kunnen genieten van de omgeving. Pas vanaf Aarschot begon het landschap wat heuvelachtig te worden, prachtig gewoon voor deze "flatlander".

De wielen stonden volgens Jonathan zo'n 2,5 cm in open spoor, dus die moesten flink bijgeregeld worden. De fijnste afstelling die kon worden bereikt was 2mm toespoor, waar ik best tevreden mee ben. Ik merk in elk geval goed dat de wielen terug uitgelijnd zijn !

Thuisgekomen heb ik meteen de Sports Contacts vooraan vervangen door Perfect Moirées. Gisteravond naar het werk kon ik al meteen het verschil voelen : de PM's lopen duidelijk lichter dan de SC's. Vandaag dan de Big Apple achteraan vervangen, wat hoog nodig was : er zaten al verschillende flinke gaten in en ook het profiel was zo goed als volledig weggesleten. Echte "Hollanders" zouden er misschien nog wel een paar honderd km's uitknijpen, maar ik vervang liever op tijd. Heb er nu dus de breedste/dikste Perfect Moirée op liggen en die paste maar nèt. Toen ik het wiel terug op z'n plaats had gestoken, bleek hij nog lichtjes tegen de rand van het onderste gedeelte van de kettingkast aan te lopen. Opnieuw de onderkant eruit gehaald, het hoekje wat naar binnen geplooid en opgelost : de band loopt nergens meer tegenaan. Eens benieuwd hoeveel km's we daarmee zullen kunnen rijden ....

Een knoert van een band !