dinsdag, september 04, 2007

Nieuwe kogelkopjes deel 2

Ik heb intussen nog vanalles geprobeerd : grotere en zwaardere klemtangen, 2 nachtjes kruipolie, maar zonder resultaat. Uiteindelijk heb ik gisteravond de kortste stang maar losgemaakt en het kogelkopje met stang in een glas cola gezet, maar dat bleek vandaag ook niet het gewenste resultaat opgeleverd te hebben. Grof geweld dan maar en de draadstang tussen een bankschroef geklemd : zelfde resultaat, het kopje bewoog geen milimeter. Nou moe !
Dan maar naar Velomobiel.nl gebeld of zij nog een oplossing wisten en daar zei Theo me dat als de kogelkopjes inderdaad zo vast zitten, er eiglijk maar één oplossing is en dat is nieuwe draadstangen. Pffft, had ik dat van tevoren geweten .... Nou ja, nu is het in elk geval te laat. Ik heb maar gemaild dat ze me nieuwe draadstangen moeten opsturen. In afwachting daarvan heb ik dus de rechtervoorpoot maar terug in de oude kogelkopjes bevestigd zodat ik voorlopig terug kan rijden. De uitlijning is nu op het eerste zicht al helemaal niet meer in orde, als de nieuwe draadstangen gemonteerd zullen zijn, zal die dus helemaal opnieuw moeten gebeuren. Hoe ik dat moet doen, weet ik nog niet, maar het zal er waarschijnlijk op neerkomen dat ik het zal moeten láten doen. Zucht ....

2 Comments:

Blogger WFvN said...

Wat een pech!

Wat betreft die draadstangen; ik haal die gewoon bij de lokale bouwmarkt. Gewoon M6 of M8 RVS draadstang. Dan heb je een meter lengte. Wel teveel natuurlijk maar daar kan je meerdere draadstangen uit halen indien gewenst.
Ik heb voor m'n Versatile de originele draadstangen ongewijzigd gelaten en er gewoon nieuwe in gezet.

04 september, 2007 21:23  
Blogger Powerjos said...

Warm stoken met verfafbrander wil wel eens lukken.

04 september, 2007 23:32  

Een reactie posten

<< Home