zondag, juli 22, 2007

Flanders Tour 2007

Zo, weer terug van weggeweest. Ik ben uiteindelijk dan toch niet met de Alleweder op vakantie geweest, maar wel met mijn Stratus XP. De reden lag eiglijk voor de hand : het voorspelde weer zag er redelijk goed uit en ik vind de XP toch nog altijd iets meer een "fiets" dan een velomobiel. Komt daarbij ook nog dat de snelheid absoluut geen doorslaggevend argument is tijdens een groepsvakantie, dus .... Afgelopen zondag met de XP met een deel van de bagage naar Drongen gefietst via de LF5, wat goed ging tot in het centrum van Gent. Er bleken onderweg ontzettend veel bordjes ofwel gewoon verdwenen te zijn, ofwel zodanig verstopt dat ze praktisch onvindbaar zijn. In het centrum van Gent heb ik een 4-tal bordjes gezien, daarna niks meer en om niet te blijven zoeken, heb ik toen maar een hulplijn gebeld en is men mij komen halen (Drongen ligt vlakbij Gent). Mijn vrouw is dan met haar Kettwiesel in de aanghangwagen en de auto achternagekomen. De tocht zelf heb ik gereden met 2 fietstassen achteraan + een BOB-karretje, wat totaal geen problemen heeft gegeven. Vanessa had op haar Kettwiesel ook 2 fietstassen, zodat de bagage wat verdeeld was.
Van de 5 dagen hebben we 2 dagen regen gehad, waarbij vooral vrijdag een natte dag was. Dat was eiglijk de enige dag dat ik naar mijn Alleweder verlangde, voor de rest beviel de XP mij uitstekend.
Vrijdagavond zijn we weer terug aangekomen in Drongen en omdat ik na een weekje halfslapen in de tent ontzettend graag terug in mijn eigen bed wilde slapen, ben ik vrijdagavond nog van Drongen terug naar huis gefietst, opnieuw via de LF5. Ik was pas om 02.30u in de ochtend thuis, maar het eigen bed maakte alles goed ;-). Fotoos van de vakantie vind je hier .

In totaal iets van een 680km gefietst deze week, alleen dus met de XP. De meeste medeliggers die eens met de XP hebben gereden, waren verbaasd over het comfort van de fiets, maar daar ben ik natuurlijk al lang achter.
Pas achteraf besefte ik dat ik voor het eerst in mijn leven zo'n lange afstanden aan één stuk heb gedaan (resp. 170 km en + 200km). Het is me dan eindelijk ook eens gelukt !!!

Groepsfoto van de laatste dag