dinsdag, juli 24, 2007

Nieuwe banden

Vandaag ben ik eindelijk de goeie bandjes gaan ophalen voor de Alleweder. Ik had de 47 x 406 versie besteld van Vredestein, maar die hadden vorige week de smallere 35 x 406 versie naar mijn fietswinkel gestuurd. Vandaag was de goeie maat binnen dus ben ik ze meteen gaan omruilen. Thuisgekomen heb ik de Continentals er terug afgezwiept, die bleken bij nat wegdek totaal geen zijdelingse grip te hebben. Ik neem mijn bochten allesbehalve tegen hoge snelheid (sneller dan 25 km/u neem ik ze meestal niet), maar ik heb de afgelopen weken gemerkt dat als het wegdek nat is, de AW zelfs bij deze snelheid begint te schuiven. In afwachting van de Perfect Moirées heb ik iets van een 160 km met de Continental gefietst, overigens zonder verdere problemen (uiteraard mét anti-leklint). Alleen miste ik een beetje het "zingen" van de PF's, die hebben een heel eigen geluid, vooral bij nat weer. Afijn, ik kan er nu weer aan beginnen. Eiglijk vinnik het best een mooie band, die Perfect Moirée, voor zover je natuurlijk een band "mooi" kunt noemen. Ik vind het gewoon een mooie band alleen al om naar te kijken, zo splinternieuw en schoon. Alleen jammer dat-ie door gebruik er natuurlijk wat anders komt uit te zien ;-)
Het weekend dat eraan komt is het WK Ligfietsen, deze keer georagniseerd in Zolder hier in België. Niettegenstaande dat ik absoluut geen racer ben, heb ik wel beloofd van te komen helpen, dus vrijdag as. rij ik met de AW naar Zolder. Dat kan perfect via het jaagpad, dat is maar iets van een 60 km. Eens benieuwd wat we daar allemaal te zien zullen krijgen.
Ik heb begrepen dat Ymte van Velomobiel.nl ook komt, hopelijk heeft hij een paar minuten tijd om naar de bedrading van mijn claxon te kijken, want ik begin het stilletjes aan moe te worden dat-ie het niet meer doet ....

Toch prachtig, zo'n maagdelijke band ?