maandag, juli 30, 2007

WK Zolder 2007

Afgelopen weekend was het WK Ligfietsen in Zolder en omdat de zotte bende van de Gentse Liggers daar ook aanwezig was, zijn wij ook gaan helpen. Ikzelf ben met de Alleweder naar Zolder gefietst, wat perfect gaat, want je kan de hele tijd langsheen het kanaal fietsen. Vrijdagmiddag was er een toertocht van 60 km die ik ook heb meegereden, zaterdag en zondag waren de wedstrijden. De Alleweder had ontzettend veel bekijks, vooral op zaterdag, toen ik ermee naar het circuit zelf was gereden. Ik begrijp niet goed waarom mensen een vm persé moeten aanraken, maar hij werd flink betast en gestreeld, als je erop begon te letten was het met momenten echt bijna lachwekkend. Vooral de het antwoord op de vraag waar ik die 4 "dopjes" voor het zeiltje had gekocht (de Ikea dus), veroorzaakte een hoop ongeloof en gelach. Ook werd hij verschillende keren gefotografeerd, ik ben op den duur de tel kwijt geraakt ...
Ik heb in elk geval alleen maar positieve opmerkingen gehad en ik kan ook alleen maar beamen dat het de mooiste Alleweder is die ik totnogtoe heb gezien.

Kwa weer was het niet zo'n topper afgelopen weekend, vrijdagavond is het beginnen regenen tot een flink stuk zaterdag, er is dan ook een hele hoop water uit de lucht gevallen. Zondagochtend is het om een uur of 6 opnieuw beginnen regenen, de 1000m wedstrijd werd dan ook helemaal in de regen gereden. In de namiddag, toen de 100 km race begon, klaarde het gelukkig wat op. Jammer maar helaas ....

Johan C. had zijn nieuwe Quest bij zich, die was hij vorige week gaan ophalen. Je kan eiglijk alleen maar met open mond van verbazing naar zo'n mooi stukje techniek staan kijken, ongelooflijk hoe mooi die Questen zijn afgewerkt. Ymte en Allert van Velomobiel.nl waren natuurlijk ook van de partij en ik kon het niet laten om Ymte te vragen of het nu al mogelijk was om een gaasstoeltje in een Quest in te bouwen (ik heb altijd al "geroepen" dat ik pas interesse in een Quest zou hebben van het moment dat daar iets anders dan een kuipstoeltje in zou zitten). Ymte gaf te kennen dat met het laatste model Quest een gaaszitje geen probleem zou mogen zijn, alleen zou je het zitje dan niet terug kunnen klappen om aan bagage te kunnen.
Aha, hmmm, tja, in dat geval .... Maar zo hard loop ik voorlopig nog niet van stapel. Ik zit nog met een hoop vragen die eerst beantwoord moeten worden, dus voorlopig ben ik nog niet van plan van een Quest te bestellen. Maar wie weet ....

Gooi maar vol !