vrijdag, juli 06, 2007

Nieuwe ketting

Toen ik klaar was, viel mijn oog ineens op de rechtervoorband. Daar had ik een tijdje geleden al een vrij groot gat opgemerkt, maar deze keer zag ik dat de onderlaag aan het doorkomen was. Door het gat bolt de band daar een beetje op en slijt-ie wat vlugger, vermoed ik. Toen ik nog wat verder keek, ontdekte ik ineens een bubbel tegen de velg ! Hoe lang die er al is, weet ik niet, maar ik moet dringend aan de nieuwe voorbanden ! In totaal heb ik zowel met de ketting als met de voorbanden iets van een 6.215km gereden. Voor de banden lijkt me het vrij normaal dat ze vervangen moeten worden, zeker vooraan. Van de ketting vinnik het veels te vroeg, daar zou je bijna het dubbel mee moeten kunnen doen, lijkt me. Ik had een mailtje gestuurd naar Velomobiel.nl met de vraag of ze al eerder klachten hadden ontvangen over de KMC ketting, maar dat bleek volgens Ymte niet het geval. In elk geval blijken de verbindingsschakels niet erg sterk te zijn en zeker niet lang mee te gaan. Het 18-tands kransje dat ik van de achternaaf haalde, bleek inderdaad een beetje ingesleten te zijn. Niet dat die al versleten was, maar ik heb maar naar mijn fietsenmaker geluisterd en die ook maar ineens vervangen door een nieuwe.

Wat de nieuwe banden betreft, twijfel ik nog een beetje tussen opnieuw de Perfect Moirées of Big Apples. Ik zou misschien beter informeren welke het snelst leverbaar zijn !


Het gat met links daarvan al de zichtbare onderlaag


De "bobbel" tegen de velgrand

1 Comments:

Blogger WFvN said...

Oei, die bobbel ziet er niet echt 'gezellig' uit. Maar goed, na 6100 kilometer mogen ze het ook een keer begeven denk ik; met dat aantal kilometers zou ik blij zijn.

06 juli, 2007 16:48  

Een reactie posten

<< Home