zondag, april 22, 2007

Claxonperikelen (zucht) ....

De afgelopen weken had ik telkens als ik de AW niet gebruikte, de batterij afgekoppeld om er zo proberen achter te komen of de batterij er de oorzaak van was dat de claxon zo slecht werkt. Het grootste probleem was van eraan te denken van telkens als ik ergens was aangekomen, de batterij los te koppelen, de helft van de tijd vergat ik dat te doen, dus echt geslaagd was mijn "experiment" niet echt. Waar ik intussen wel ben achter gekomen, is dat het niet aan de batterij ligt. Als ik alles op een rijtje zet, kan het volgens mij alleen maar aan de aarding liggen (of het gebrek eraan). Momenteel is het draadje van de stuurstang naar de neusplaat aan de stuurstang bevestigd met een stukje tape en ik heb ondervonden dat als de claxon het niet meteen doet als ik het knopje duw, ik even op de tape moet duwen en dat-ie dan weer wel toetert. Vreemde zaak, want je zou toch denken als je een draad met een boutje vastklemt, je toch een beter kontakt hebt dan dat je die draad tegen een stang tapet .... Zal het er eens met iemand over hebben die meer verstand van zaken heeft, zodat we het "probleem" zo onderhand eens definitief kunnen oplossen.
Ik heb de afgelopen weken minder met m'n ligfietsen gereden, omdat ik vooral met mijn Zenetik Pro heb gefietst. Ik slaag er nu na zo'n 1500 km mee gefietst te hebben eindelijk in van dezelfde snelheid te halen als ik vroeger met mijn racefiets haalde, al blijft het nog zoeken naar de ideale stuuropbouw. Ik heb absoluut geen spijt van deze fiets en dénk er nog niet aan om terug naar een racefiets over te schakelen, het zitcomfort en uitblijven van andere ongemakken weegt veels te veel door. Enige minpunten die ik kan bedenken is de lengte van de fiets voor transport en het gebrek aan bevestigingen voor een tweede bidonhouder, voor de rest niks dan lof !