donderdag, maart 22, 2007

Terug onder zeil

Afgelopen week is het weer weer helemaal omgeslagen, het is nu té fris om zonder zeiltje te rijden. Afijn, geen probleem : zo lekker in je cocon met een regelbare airco heeft ook wel iets ;-). Wel zijn er beduidend minder fietsers onderweg bij dit soort weer. Kan je ze ook moeilijk kwalijk nemen, ik had eergisteren ook alle seizoenen tijdens één rit : wind, regen, zonneschijn, hagel en (natte) sneeuw. Een beetje echte fietser maalt daar misschien niet om, maar voor een velomobiel maakt dat allemaal niks uit.
Mijn Stratus XP is eindelijk voorzien van nieuwe spaken en een setje nieuwe banden, het is me gelukt om daar deze week ook al 2 keer mee te gaan rijden. Na een paar maanden stil te hebben gestaan in de garage, was het uiterst aangenaam om terug plaats te kunnen nemen op de luxe zit van deze tweewieler !
De toeter van de AW blijft het voorlopig nog steeds doen. Wel heb ik al een paar mensen flink doen schrikken, afgaande op hun reactie. Vooral met wind tegen blijken de meeste fietsers die ik wil inhalen de claxon pas op het laatste moment te horen, met de nodige reacties tot gevolg : een zwaai naar links of rechts (steeds onvoorspelbaar, ik rem dus voldoende af) en af en toe zelfs een vloek ("Doemme, is me da verschieten !"). Hopelijk wordt mijn uitgestoken hand dan ook gezien als een excuus voor dit soort van "ongemakken".