donderdag, maart 15, 2007

Cabriotijd !

Met het zalig weer van de afgelopen dagen, heb ik het zeiltje verwijderd en al de hele week zonder gereden. Dat is 's morgens best wat fris, maar dan doe ik een jasje met lange mouwen aan, dat voor de tochtjes tijdens de dag, achterin opgeborgen wordt. Je ziet natuurlijk ook veel meer fietsers bij dit zonnige weer, waarbij ik meer dan gewoonlijk mijn claxon nodig heb. Ik heb de bevestiging van de draad aan mijn stuur verlegd : dat draadje was eerst bevestigd aan het boutje dat de terugslag van de remhendel regelt, maar er zit een lasrups tussen dat plaatje en de stuurstang zelf en ik weet niet of dat mogelijk wat verlies oplevert. Momenteel heb ik het einde van de draad gewoon rechtstreeks op de stuurstang gekleefd met ducktape en nu blijkt-ie het weer goed te doen. Hopelijk blijft dat ook zo.
Ik las net op de blog van Bas dat de Noor die zijn Alleweder had overgekocht, had laten weten dat hij "rijp" is voor een Quest. Ik veronderstel dat je in een land als Noorwegen best een zo licht mogelijke velomobiel bergop fietst, maar dat zal die Noor vooraf toch ook wel geweten hebben, of niet soms ? Mijn Alleweder voldoet nog prima voor mij hier in de platte landen, dus ik trap nog lekker rustig verder, rijp of niet ;-) !