dinsdag, maart 24, 2009

En de diagnose is ....

Het afgelopen weekend ben ik toch maar niet met Jonathan z'n Quest gaan werken. Hij heeft langere benen, dus staat de trapas wat te ver voor mij. Ik had geen zin om voor 2 dagen de trapas te gaan verstellen + de stuuruitslag van zijn Quest is door de dikke banden vooraan zó beperkt, dat ik het echt niet zag zitten om ermee naar het werk te rijden. Om nog maar te zwijgen van dat spartaanse zitje ;-) Gelukkig was het droog weer, zodat ik met mijn Stratus XP ben gaan werken.

Zoals beloofd, bracht Jonathan gisteravond mijn Alleweder weer netjes thuis na zijn werk. Hij had 2 dingen gevonden : de bevestiging van de stuurstangen aan de rubbers was te los (aan beide kanten, maar vooral aan de linkse kant) en er zat speling op het balfhoofd (voor onze Vlaamsche lezertjes : de kopserie). Hij had veel moeite om het balfhoofd uit elkaar te krijgen, en dat bleek ook nog eens flink verroest te zijn. Waarschijnlijk was het de allereerste keer dat het ding uit elkaar werd gehaald. Deze keer werd het goed ingevet voordat het terug in elkaar werd gestoken en goed vastgezet, zodat er geen speling meer op zit. Volgens Jonathan rijdt-ie nu weer perfect, en daar twijfel ik niet aan, hij is ermee naar het werk gereden en vervolgens verdergereden naar mij thuis. Hij was ontzettend tevreden over het zitje (vind je het gek ?) en was aan het overwegen om ook een ICE-stoeltje in z'n nieuwe Quest te plaatsen. Een mailtje naar Velomobiel.nl heeft hem echter snel uit z'n droom gehaald, want daarvoor heeft hij te lange benen, dus past het er niet in. Jammer voor hem, maar voor mij ben ik zeker : in mijn volgende velomobiel komt alleen maar zo'n ICE-stoeltje ! Maar nu eerst weer lekker Allewederen !!!

6 Comments:

Blogger Quemo said...

Ik hoop dat je AW het weer goed doet en dat je weer met plezier kan rijden.

Over die zitting:
Ik ken het hele verhaal niet en als VM.nl zegt dat hij te lange benen heeft om een ICE-zitje erin te plaatsen, dan zal dat vast zo zijn maar volgens mij is het meer dat het zitje te breed is aan de bovenkant waardoor je het zitje niet meer omhoog kan klappen. Dat is met de Versatile-zitting in ieder geval zo. Die past er best in maar omhoog klappen is er dan niet meer bij; hij komt dan tegen de rand van het instapgat aan waardoor hij niet meer omhoog wil.
Ik heb korte benen en heb de zitting helemaal naar voren afgesteld en zelfs dan lukt het niet. Tja, met een kantelsysteem bij de bevestiging zal het wellicht kunnen maar standaard lukt het echt niet... helaas...

Hoe lang is een ICE-zitje trouwens als je hem meet van het voorste puntje van de stoel tot het bovenste punt van de rug? En hoe breed is hij bovenaan?

24 maart, 2009 19:50  
Blogger La Fete Eternelle said...

Wilfred,

mijn binnenbeenlengte is 97cm,

het openklappen vind ik niet zon probleem.

J.

24 maart, 2009 20:28  
Blogger Quemo said...

97 cm???? Allemensen! Kom ik aanzetten met m'n 79 cm.

Maar als het niet kunnen openklappen geen probleem is, tja, dan scheelt dat weer een probleem. Ik moet gewoon bagage kwijt kunnen in de staart. Voor mij geen optie helaas om de stoel er vast in te zetten.

24 maart, 2009 21:48  
Blogger allewedertje said...

Wilfred, de AW heeft altijd wel goed gereden, alleen was de slijtage aan het linkervoorwiel buiten proporties. Jonathan vond de AW zelfs even snel rijden als een Mango !
Het ICE zitje is 37cm breed (zowel onder als bovenaan) en is -recht gemeten- 72cm hoog. Ik heb niet echt een klapstoeltje nodig in een vm, maar ik kan me voorstellen dat de zit er af en toe wel uit zal moeten voor evt onderhoud en/of herstellingen ....

25 maart, 2009 08:30  
Anonymous Anoniem said...

wilfred schrok: 97 cm???? Allemensen! Kom ik aanzetten met m'n 79 cm.

Ja en dat met maar 1m84 lang zijn is niet echt in proportie, maar ik heb tijdens mijn jeugd zeer zwaar klierkoorts gehad en toen is mijn groei stilgevallen, resultaat: was normaal 1m93 met ongeveer deze benen...

Nou ja het helpt bij ligfietsen nietwaar die lange poten.

J.

25 maart, 2009 09:57  
Blogger Quemo said...

Niemand is perfect. Ik heb relatief korte benen met m'n 1,79m lang. Maar dat is dan ook m'n enige gebrek ;-) :P

25 maart, 2009 14:04  

Een reactie posten

<< Home