woensdag, november 07, 2007

Op zoek naar lekkage ....

Binnen in de AW heb ik langs beide kanten een klein handdoekje liggen, op de bodem naast het zitje. Dit voor het geval er water in komt, om te voorkomen dat het overal heengaat. Aan de rechterkant blijft het handdoekje altijd droog als ik door de regen rij, links dus niet. Als ik naar het werk of naar huis rij als het goed nat is, is het doekje met momenten echt goed nat. Tot vandaag heb ik niet kunnen achterhalen waar het water langs naar binnen kwam. In de wielkast zit een vrij groot gaatje waar de kabel van de km-teller naar binnen komt, maar daar heb ik nog nooit water langs weten binnenkomen. Vandaag heb ik eindelijk de AW maar eens onder handen genomen. Eerst het wiel er uit genomen en dan zo goed mogelijk al het zand dat aan de binnenkant zat, eruit verwijderd (zie foto). Dat bleek al een flinke hoop te zijn !
Nadien met een spuitbusje een waterstraal in de binnenkant rondgespoten en dan binnenin gekeken. En jawel hoor : helemaal aan de onderkant, waar de binnenkant van de wielkast tegen de "buik" is bevestigd, blijkt een klein gaatje te zijn. Al het water dat door het wiel in de wielkast wordt geslingerd, komt hierlangs en vloeit zo naar binnen. Geen wonder dat er soms een flinke hoeveelheid water in komt !

Omdat mijn garage onverwarmd is (en dus helaas ook vrij vochtig), zal ik nog moeten wachten tot het een dag of twee droog weer is, zodat de kast helemaal droog is. Dan kan ik het gaatje dicht kitten en kan ik voortaan droog door de nattigheid. Wordt vervolgd.

Een flink hoopje zand van 1 wielkast !